Про проект

Українська Миротворча Школа

Стратегії трансформації і превенції прикордонних конфліктів в Україні розроблені спільними силами місцевих активістів та представників місцевої влади

Місія Української Миротворчої Школи: запобігання та трансформація насильницьких конфліктів в Україні.

Мета проекту: вироблення рамкових стратегій для втілення їх і політики на державному, міждержавними і локальному рівні.

Працює з 3 вересня 2014 року

Мета миротворчої освіти – Просування ідей миру і ненасильницького вирішення конфліктів через навчання, підтримку формування і розвитку місцевих громад.

Завдання миротворчої освіти :

  • Навчання громадських активістів;
  • Просування миротворчої освіти як складника громадянської освіти в навчальних закладах різного рівня;
  • Розробка програм/модулів/кейсів і навчальних матеріалів, зокрема, для середньої школи та позаурочних заходів;
  • Розробка стандартів миротворчої освіти для представників ІГС і журналістів;
  • Моніторинг і підтримка локальних ініціатив учасників освітнього процесу;
  • Створення мережі громадських активістів з компетенціями миротворців для локального, міжсекторального, міжрегіонального і міжнародного співробітництва

 

Громадська миротворчість: комплекс заходів, спрямованих на запобігання і трансформацію насильницьких конфліктів інститутами громадянського суспільства.

Хто ми є, хто входить в коаліцію: аналітичні центри, організації, які професійно досліджують конфлікти та беруть участь у їхньому врегулюванні, а також займаються освітою, правозахисні організації, великі мережеві організації з розгалуженим представництвом в Україні та за кордоном, активісти і громадські організації в регіонах,  державні інституції, які займаються виробленням політики в галузі безпеки, освіти і науки, національної пам’яті, контролем публічних фінансів. В коаліції є організації з України, Польщі, Чехії та Нідерландів. Повний список учасників коаліції

Чому треба бути з нами, а не іншими: інклюзивний проект, який організовує взаємодію інститутів держави і громадянського суспільства, та експертне середовище на національному і міжнародному рівні.

Наша діяльність ґрунтується на польовому досвіді.

Основні типи досліджуваних конфліктів:
1. Конфлікти ідентичностей
2. Конфлікти, пов’язані з етнічністю чи релігійністю
3. Конфлікти історичних наративів
4. Конфлікти бачення (спільного) майбутнього

Проект проходить на вільних територіях Донецької та Луганської областей,  Херсонської області (нове прикордоння з Кримом), Одеської області (Південна Бесарабія, кордон з Придністров’ям), Приазов’я. Відбуваються дослідження конфіктів на Закарпатті та Буковині. Завершився етап роботи на Волині.

Красиві буклети про наш проект Українською та Англійською

Рамкові стратегії, які ми розробляємо

  1. Інтеграція внутрішньо переміщених осіб, жертв війни і військових у місцеві громади
  2. Розвиток публічних комунікацій для протистояння інформаційній війні та атомізації суспільства
  3. Миротворча освіта
  4. Подолання поділеного і травматичного минулого
  5. Побудова спільних візій моделей місцевого самоврядування для конкретних громад
  6. Підвищення включеності жінок і представників етнічних меншин в миротворчість

Всі ремкові стратегії можна прочитати тут

Головні виявлені проблеми

  • Неусвідомлення реалій війни в містах, які не пережили окупацію.
  • Напружені відносини місцевих мешканців з військом, національною гвардією та поліцейськими батальйонами в зоні АТО.
  • Відсутність стратегії протистояння інформаційній війні з боку Російської Федерації, яка істеризує глядачів та програмує на деструкцію і самознищення населення України.
  • Відсутність моделі місцевого самоуправління при тому, що більшість громадян хочуть його розширення, але не розуміють, що це таке.
  • Відсутність стратегії інтеграції мешканців Донбасу в Україну та Європейський простір
  • Протиріччя етнічної та громадянської ідентичності, протиріччя локальної та загальнонаціональної ідентичності на півдні та сході України.

Основні пропоновані нами рішення

Просвіта дорослих активістів – навички організації суспільного діалогу, теорія суспільних трансформацій на прикладі посткомуністичних країн, організація місцевого самоврядування в пост комуністичних країнах, історія самоорганізації населення в регіоні козацьких і пізніших часів, європейські практики відстоювання трудових прав.

Ми почали створювати школу соціальних посередників – фахівців з трансформації конфліктів. Школа має надавати знання з теоретичних основ конфліктології, навички з діагностики конфліктів, знання з основ психології конфлікту, візії ролі посередника, теорії соціальних мереж як людських спільнот.

Ми почали розробку всеохоплюючої комунікативної стратегії для створення, підтримки та розвитку співпраці між групами активістів, журналістів, державних службовців, службовців МО, МВС, СБУ, ГПУ, місцевих депутатів, вчителів та учнів з різних регіонів України. Ключовий складник стратегії – це широке включення громадян в обговорення і розробку напрямків місцевого і регіонального розвитку, як необхідної умови децентралізації. Стратегія передбачає налагодження горизонтальних зв’язків між активістами різних міст і регіонів, створення з них соціальних мереж, які здатні генерувати і втілювати спільні стратегії.

Ми започаткували історичний діалог через встановлення фактів загальнонаціональної та локальної історії та активне обговорення інтерпретацій цих фактів, особливо історії заселення та розвитку самоврядування Слобідської України (що особливо важливо для мирного вирішення кризи на Донбасі).

Забезпечення рівних прав релігійних громад, особливо при виділенні землі під культові споруди.

Встановлення жорсткого громадянського контролю за змістовною діяльністю священників московського патріархату.

Просвіта журналістів – як створювати довготривалі соціально резонансні проекти, як вибудовувати довготривалу довіру ;теорія і практики інформаційних війн; висвітлення конфліктів та реалій військових дій, як робити матеріали про вразливі групи, як висвітлювати проблеми внутрішньо переміщених осіб.

Інституційне зміцнення локальних ЗМІ, які мають сталу аудиторію і є самоокупними.

Для зміцнення громадської безпеки і верховенства права необхідна створення в зоні АТО за участі фахових соціальних посередників цивільно-військових адміністрацій для вирішення актуальних проблем мешканців і формування з них локальних громад. Такі адміністрації мають включати командирів армійських та поліцейських батальйонів, місцевих українських активістів, досвідчених громадських лідерів, представників різних релігійних громад, локальних авторитетів, представників місцевої влади, РДА.

Стратегія і тактика роботи таких адміністрацій має передбачати широке включення громадян в підтримку безпеки в своїх територіальних громадах.

Стратегія передбачає зміну парадигми поліції, як репресивного органу, на модель служіння суспільству і створення нового іміджу поліції. Основним індикатором змін має стати суттєве зростання довіри громадян до поліції.

Створення громадських мереж інформаційної безпеки для оперативного збору інформації про антиукраїнську і терористичну діяльність та впровадження і популяризацію європейських стандартів журналістики та суспільної безпеки.

Рішення проблем внутрішньо переміщених осіб

• Ключовими для успішної адаптації є перші місяці. Переконувати людей починати нове життя, а не чекати повернення назад.
• Селити людей там, де є робота.
• Не створювати компактні поселення (це шлях до гетто).
• Вести жорстокий громадський контроль за побудовою житла для переселенців.
• Не платити грошової допомоги на постійній основі, щоби не сформувати тотальне утриманство.
• Не створювати міністерства по справах біженців, працювати в межах міністерства соціальної політики

Координатори проекту:
Ігор Семиволос, Київ, Україна, AMES fidelukr@gmail.com +380 67 612 9003
Наталія Зубар, Харків, Україна, ІЦ «Майдан Моніторинг» panimaidan@gmail.com +380919229755

Про проект: 1 коментар

  1. ознайомилась з місією…дуже добре, багато думок співпали, я їх не могла раніше коротко сформулювати так як у Вас, успіхів! дякую… прекрасна місія – миротворча!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *