Результати проекту «Обличчя Біляївщини»

Проект «Обличчя Біляївщини» був спрямований на залучення активних мешканців району до процесу прийняття управлінських рішень шляхом колективного розроблення єдиного стилю публічних місць (зупинок, покажчиків, дорожних знаків), а також логотипу району.

Для досягнення мети проекту було передбачено проведення форуму мешканців та відкритого конкурсу творчих робіт.

Форум було проведено 29 грудня 2015 року. Загалом у форумі взяли участь 34 особи, зокрема – працівники Біляївської РДА, органів місцевого самоврядування, громадських об’єднань, закладів культури, підприємці тощо.

Були представлені неселені пункти: Біляївка, Маринівка, Нерубайське, Вигода, Жовтн.Революції, Хлібодарське, а також Одеса та Херсон.

Метою заходу було залучення широких кіл зацікавлених сторін до участі у створені символіки району.

Завданнями  форуму були:

– Публічне обговорення символів, особливостей та традицій району, які мають бути візуалізовані у логотипі

– Сформувати журі конкурсу

– Сформулювати основу техзавдання для учасників конкурсу творчих дизайн-проектів

– Стимулювати мотивацію до участі у конкурсі якомога більшої кількості індивідуальних учасників та творчих груп

Форум тривав 6 годин – з 10:00 до 16:00

Захід модерував Фазіль Аскеров, директор Центру туризму «Південна ліга».

У першій частині заходу учасники шукали особливості району, його ідентичність, його специфічні риси, усвідомлення яких є важливим для формування у мешканців району почуття єдності, бажання долучатися до спільних дій з розвитку району та які є важливими для заохочення інших жити в цій місцевості, приїжджати як туристи та/або інвестувати в розвиток району.

Обговорювали загрози, які створює близкість до кордону з Придністров’ям, поширене браконьєрство, занедбаність Національного природного парку, недбале господарювання навколо такого унікального місця, як вхід в катакомби.

У другій частині заходу учасники моделювали майбутнє: розробляли ідеї, які зроблять район привабливим як для туристів, так і для мешканців, дозволять більше заробляти і більше вкладати у розвиток.

Таким чином в малих групах було розроблено концепцію 4-х великих туристичних подій на наступний рік, над втіленням яких надалі працюватимуть спеціально створені робочі групи, в які наразі можуть увійти всі зацікавлені.

Завдяки виробленню спільного бачення та загальної концепції розвитку виокремилися основні номінації, які будуть винесені на творчий конкурс, оголошення якого заплановане на 10 січня.

Ключовою номінацією конкурсу стане дизайн зупинок, який має передбачати використання природніх матеріалів, які символізують район (камиш та ракушняк, опціонально можуть бути обіграні пісок, глина та вода). Бажаним є використання елементів, які символізують окремі населені пункти (наприклад, черешня – для Троїцького, лілія або бювет для Біляївки, тощо). На зупинці мають бути передбачені сміттєві баки, календар головних туристичних подій, покажчики найближчих туристичних об’єктів, розклад руху транспорту, тощо.

У форумі брали участь дизайнери, художники, архітектори, що дозволить їм краще розуміти мету та завдання конкурсу, об’єднуватися з колегами у творчі групи і таким чином підвищить рівень конкурсних робіт.

Зупинку для брендування було обрано з огляду на те, що зараз район є транзитним і саме зупинка має змінити ставлення людей, формувати бажання зупинитися, дізнаватися більше, брати участь.

На конкурс було рекомендовано винести й туристичне лого району, оформлення туристично-інформаційного сайту району. Решту номінацій конкурсна комісія має ще доопрацювати.

Також на форумі обговорювали арт-об’єкти, які варто буде створити.


Всі пропозиції форуму Фазіль Аскеров зібрав у РР-презентації (додається).

Публікації про форум було розміщено:

Сайт Інфопростір “Нове обличчя Біляївщини” готує для вас найнеочікуваніші туристичні сюрпризи в новому 2016 році!

Сайт Біляївської РДА Громадський форум “Нове обличчя Біляївщини”

Сторінка РДА у фейсбуці 

Газета «Південна зоря» (немає онлайн версії)


Публікації оголошення про конкурс

В середині січня було оголошено проведення конкурсу. Конкурсною комісією було вирішено сконцентруватися на трьох номінаціях – дизайн зупинки, туристичний логотип району та дитячі малюнки на тему «Біляївщини моєї мрії».

Інформацію про конкурс було поширено через соцмережі фейсбук та твіттер.

Відповідне оголошення було розміщене на сайті РДА Конкурс творчих робіт “Нове обличчя Біляївщини”

Публікації з’явилися також в інтернет-ЗМІ

Двічі оголошення друкувалося в районній газеті.

Було надруковано 50 оголошень формату А3 та розміщено у публічних місцях – Будинках культури, бібліотеках, сільрадах.

В результаті на конкурс було подано 9 проектів зупинок, 28 ескізів логотипів та біля 50 дитячих малюнків.

12744455_10207451018167797_1220430708880387972_n

img_4098 img_4099 img_4100

4 березня 2016 р. відбулося розширене засідання конкурсної комісії, в якому взяли участь представники РДА, депутати райради, журналісти, активісти, учасники проекту «Біляївський прорив». Модерував засідання Фазіль Аскеров.

IMG_4115

За підсумками цього зібрання було вирішено: приз за проект зупинки не присуджувати, оскільки жодна робота не відповідає вимогам конкурсу; нагородити учасників конкурсу логотипів 1-ю, 2-ю та 3-ю преміями; нагородити 30 учасників дитячого конкурсу (протоколи додаються).

img_4112 (1)

Підсумки конкурсу будуть надруковані в двох місцевих газетах – біляївській міській та районній, їх розміщено на сайті Інфопростор Яскраві дитячі мрії та бренд-бук: підсумки творчого конкурсу в Біляївці

Попри невдачу у визначенні переможця щодо зупинкового комплексу, можна вважати  що проект повністю досяг своєї мети.

Пошук вдалого дизайну зупинки продовжуватиметься і перші 10 пілотні зупинки заплановано встановити у травні в с.Нерубайському до фестивалю «Арт в катакомбах», ідея якого виникла на форумі проекту у грудні. На цей фестиваль з районного бюджету вже виділено 150 тис.грн.

Конкурс логотипів приніс неочікувано багато цікавих розробок. На основі конкурсних робіт буде створено районний бренд-бук, вміст якого кожний бажаючий може брати безкоштовно та використовувати для виготовлення сувенірної продукції, якої в районі зараз нема.

Крім фестивалю «Арт в катакомбах» планується проведення ще трьох великих туристичних подій.

Мешканці району отримали наочну демонстрацію відкритих та прозорих процесів, до яких вони можуть долучатися та впливати на події та рішення.