Про те, як почути себе та бути здатним почути того, хто потребує допомоги

У Херсоні 27 листопада 2015 року відбувся майстер-клас для соціальних працівників про те, як почути себе та бути здатним почути того, хто потребує допомоги.

Мета заходу: надати знання про психосоматику, оцінити на власному прикладі як впливають на тіло власні відчуття, які можуть бути наслідки ігнорування сигналів тіла. Навчити працівників соціальної сфери через сигнали тіла краше розуміти своїх клієнтів.

фото 1 27_11_2015 Херсон

 

 

Під час заходу розбиралися з основами психосоматики, працювали з власними симптомами та шукали внутрішні ресурси, щоб зберегти власне здоров’я.

Навчання стало можливим в рамках проекту «У пошуках порозуміння: зрозуміти та прийняти» при підтримці Української миротворчої школи та Посольства Великої Британії в Україні.

фото 2 27_11_2015 Херсон

Будь-яка діяльність людини пов’язана з емоційними проявами. Позитивне ставлення людини до діяльності, як правило, збуджує його енергію, активність, творчі можливості. І навпаки, негативне ставлення до праці, до діяльності неминуче веде до спаду енергії, погіршення працездатності, до втоми. 

фото 3 27_11_2015 Херсон

Робота соціальних працівників пов’язана з різними стресовими ситуаціями.  Деякі види стресу неминучі, і можуть позитивно впливати на розум і енергію соціального працівника. Проте є ситуації в роботі, коли соцпрацівники мають залишатися з болем клієнта; справлятися з фрустрацією через нездатність зберегти сили для зустрічі з тими потребами клієнта, які є і у них самих; або діяти в ситуації, в якій відчувають себе недостатньо підготовленими або емоційно неадекватними. Це може викликати внутрішній конфлікти та емоційні переживання, відчуття пригніченості, загубленості.

фото 4 27_11_2015 Херсон

Почуття контролю над тим, що відбувається, може  мати вирішальне значення. Якщо соціальний працівник навчиться реагувати адаптивним способом, він більш успішно й ефективно діє та підвищує свою функціональну активність і впевненість. 

фото 5 27_11_2015 Херсон

Коли вимоги (внутрішні та зовнішні) постійно переважають над ресурсами (внутрішніми і зовнішніми), у соціального працівника порушується стан рівноваги. Безперечно це може негативно вплинути і на самого клієнта, іще більше ускладнити його і так непросту життєву ситуацію.

Стрес, якщо з ним не працювати, залишається в тілі і може виявитися як симптом на фізичному, розумовому і емоційному рівні. Важливо знати про особливості своєї реакції на стрес, щоб вчасно відмітити внутрішню наростаючу напругу.

фото 6 27_11_2015 Херсон

Щоб краще себе пізнати учасники робили практичні вправи. Через малювання (робота з картою тіла) намагалися краще пізнати свої почуття та розібратися, де вони народжуються у власному тілі.

Як відмітили учасники заходу, отримані знання та навички можуть допомогти у роботі соціального працівника. Є тенденція до збільшення числа клієнтів з депресивними станами у зв’язку з підвищенням емоційних навантажень на нервово-психічну сферу через ситуацію в Україні. Своєчасне розпізнавання депресії у клієнтів відіграє важливу роль у збереженні здоров’я, у попередженні зниження працездатності, нормалізації сімейних відносин. Тож навички розпізнання стресових/депресивних станів допоможе краще зрозуміти клієнта та ефективніше надати допомогу.

Учасники залишились задоволеними заходом. У майстер-класі були вдало поєднано практичні вправи та теоретичні знання. Учасники відмітили, що отримали нові теоретичні знання та практичні навички які зможуть повноцінно використовувати у своїй професійній діяльності та в особистому житті. Стали краще розуміти сигнали свого організму. Підвищили свою стресостійкість. Зазначили, що такі знання мають обов’язково бути в арсеналі соціального працівника.